Schoolwerk en essays van de middelbare school
Zoeken schoolwerk

Book Review - Duizend schitterende zonnen

Onderwerp: Reviews
| Meer

Duizend schitterende zonnen is een roman geschreven door een Afghaanse Khaled Hosseini. Zijn eerste boek The Kite Runner was een groot succes. Het is gewoon een goede kritiek van het boek.

Duizend schitterende zonnen is een verhaal van het leven van twee vrouwen in Afghanistan, waar vrouwen zijn net zo waardevol als een tafel of een stoel. De vrouwen moeten strijden tegen de vijanden, zoals de Taliban die raketten schieten op de stad en doden veel mensen onder de islamitische wet Shaira, en vijanden van de Taliban, de corrupte tegenstander die onder Sovjet-controle. Maar hun meest gevaarlijke vijand is hun echtgenoot. Het boek gaat over vrouwen, Mariam en Laila, het is ongeveer 15 jaar tussen hen. Mariam gedwongen te trouwen Rashid, een schoen-maker in Kabul. Ze is een Harami, een onwettig kind.

Laila's ouders zijn gedood door een Taliban raketbeschietingen. Ze is dan zwanger Tariqs kind, de jongen die ze speelde met de hele tijd toen ze een kind was. Om een ​​goede toekomst voor het ongeboren kind kiest Laila getrouwd met Rashid. Aangezien het gezegd veel huishoudelijke eventuele problemen, angst en misbruik. Maar ook over de kinderen en de weinig hoop dat Laila heeft verlaten. Het boek begint in een Kolba, een klein huis van modder. Die vertelt het verhaal van Mariam jeugd, ze leert dat ze een Harami, als haar vader Jalil en haar moeder, Nana, de dood. Tot het einde van het boek is ingesteld, alles in de Afghaanse hoofdstad Kabul. Het boek begint rond de jaren 1970 tot en met 2003. Duizend schitterende zonnen is een realistisch verhaal. Het boek vertelt ook over de oorlog beleid in Afghanistan, waar de partijen en hun verschillende leiders. Het is een volwassen boek. De taal is niet moeilijk, maar het gebruikte woorden uit het Arabisch, Perzisch en Pashto. Meestal kunt u wat het woord betekent. Maar het is misschien een of twee keer dat ik niet een van de woorden betekende begreep gebeurd. Het boek vertelt hoe hard de vrouwen in Afghanistan. Hoe ze de energie om met de ellende te zetten. Gemaakt door enkele mannen die zeggen dat dit de wetten van de islam en dat ze moeten worden gevolgd. Je leert ook hoe moeilijk het leven is in een vluchtelingenkamp. 8 miljoen Afghanen leefde zo'n leven. Toch zijn er twee miljoen Afghaanse vluchtelingen in Pakistan. Maar het ergste is oorlog in Kabul. Als een raket raakte een huis en stukjes van mensen overal ter wereld, een voet van een been. Die vervolgens worden opgepikt door de geschokte en huilende moeders. We nemen bijna vanzelfsprekend hoe goed we het hebben in landen zonder oorlog. Duizend schitterende zonnen is waarschijnlijk een van de beste boeken die ik heb gelezen. Het enige dat ik dacht dat minder over is hoe gedetailleerd alles wordt verteld, ik denk niet dat het zo goed is er minder tot de verbeelding dan.

based on 27 ratings Book Review - Duizend schitterende zonnen, 2,7 van 5 gebaseerd op 27 waarderingen
| Meer
Beoordeel Book Review - Duizend schitterende zonnen